شرکت رئیس ومعاون پیش بینی و پیشگری سازمان مدیریت بحران کشور در اجلاس اسکاپ تایلند

یزدفردا:رئیس ومعاون پیش بینی و پیشگری سازمان مدیریت بحران کشور برای شرکت در اجلاس اسکاپ واردتایلند شدند

http://yazdfarda.com/images/news/actual/?img=35448_2.jpg

مهندس حسن قدمی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ( سمت چپ )و دکتر محمد آریامنش معاون پیش بینی و پیگیری سازمان مدیریت بحران ( سمت راست)


به گزارش یزدفردا به نقل از سازمان مدیریت بحران مهندس قدمی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران برای شرکت در جلسه یونسکاپ وارد تایلند شد.

یونسکاپ یکی از واحدهای وابسته به سازمان ملل متحد مستقر در تایلند می باشد که وظیفه هماهنگی کاهش مخاطرات طبیعی در آسیا را عهده دار می باشد. در این نشست که دکتر آریامنش معاون پیش بینی و پیشگری سازمان مدیریت بحران کشور وی را همراهی می نمود، تجارب ایران در زمینه اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت بحران مورد توجه قرار گرفت.

 لازم به توضیح است در طول این نشست مهم ایران به عنوان نایب رئیس این نشست مهم انتخاب شد.

این دومین نشست کمیته تخصصی مدیریت خطرپذیری کمیسیون اقتصادی- اجتماعی آسیا – اقیانوسیه است که با حضور نمایندگان 31 کشور و 24 سازمان بین  المللی در بانکوک برگزار می شود. روند اخیر حوادث و اثرات اقتصادی –اجتماعی آن، اقدامات انجام شده در چارچوب کاری هیوگو، ارتقاء همکاری های منطقه ای در زمینه کاهش خطرپذیری بلایا در منطقه آسیا و اقیانوسیه وتلفیق تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در کاهش خطرپذیری بلایا مهمترین عناوین این نشست می باشد.

مهندس قدمی در بخشی از سخنان خود با اشاره به زلزله، سیل، خشکسالی ، آتش سوزی جنگل ها و پدیده گرد و غبار به عنوان مهمترین حوادث طبیعی اخیر ایران سیاست ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این حوزه را تشریح کرد.

سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور پدیده گرد و غبار در ایران که باعث خسارات اقتصادی و اجتماعی زیادی شده است را حادثه ای مهم خواند که منشاء آن در خارج از کشور و همسایگان می باشد و خواستار افزایش هماریهای بین المللی در حل این مشکل شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا